قرآن حق است

انا انزلنا الیک الکتاب بالحق (یقینا این کتاب را به درستی و راستی بر تو نازل کردیم.)

۱۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

مشروبات(2)

بسم الله الرحمن الرحیم

(حتما قسمت اول این مبحث رو مطالعه کنید...)

محققان اشاره دارند که افراد اگر خمر ( مشروب ) را به مقدار خیلی کم مصرف کنند ، در بدنشان مقداری از آن مشروب و برای 10 روز باقی می ماند! ( تاکنون و بصورت دقیق برای دانشمندان معین نشده است که چه مقدار از مشروب در بدن و سلول های مصرف کننده باقی می ماند اما پیامیر(ص) خبر داده است که مصرف کننده خمر 40 روز نماز ندارد ! پیامبر از ما می خواست که هر سلول از سلول های بدنمان در هنگام ایستادن در برابر خدا پاک و طاهر باشد)
اما خطر پنهان مشروبات الکلی در هنگام خواب ظاهر می شود ، جایی که مغز انسان شروع به پخش امواجی می کند که در تولید و پخش هورمون رشد ضروری است . دانشمندان اما می گویند در هنگام مصرف مشروبات الکلی ( حتی به مقدار ناچیز) مولکول های آن از طریق خون وارد مغز می شوند و مدت زیادی در آن می مانند و با ایجاد اختلال در ساطع کردن امواج الکترو مغناطیسی سبب اختلال در تولید هورمون رشد می شود و خواب طبیعی انسان را مختل می سازد.

دیگر مضرات مشروبات الکلی:

1-ابتلا به بیماری های عصبی ، گوارشی ، قلبی ، خونی و روانی ، به دلیل اعتیاد به الکل .
2-اختلال در کار تعدادی از اعصاب که باعث ضعف عضلات ، لرزش اندام ها و درد در ناحیه دست و پا می شود .
3-اختلال در یک عصب که با توج به نوع عصب ممکن است به صورت فلج عصب صورت یا چشم باشد .
4-التهاب مری ، استفراغ شدید خونی و سرطان مری .
 فواید شراب خوردن فواید و مضرات شراب قرمز فواید و مضرات شراب انگور فوائد شراب الشعیر للحامل ضررها و فواید شراب فوائد شراب الشعیر الخالی من الکحول خواص شراب قرمز برای پوست فواید شراب در قرآن فواید مصرف شراب قرمز فواید شراب قرمز خواص گل شراب فواید شراب برای پوست فواید شراب خرما خواص و فواید شراب
5-التهاب حاد و مزمن معده ، زخم معده و سرطان معده . 90 درصد مبتلایان به سرطان معده از معتادان به مشروبات الکلی هستند .
6-کاهش نارسایی های فراوان مربوط به کبد و لوزالمعده .
7-کاهش پروتئین در بدن .
8-ضعف ماهیچه های قلب . مصرف مشروبات الکلی باعث چاقی و افزایش چربی خون می شود .
9-کاهش آهن خون ، اسید کولیک ، و ویتامین * در خون .
10-کاهش گلبول های قرمز خون و در نتیجه ، زرد شدن پوست بدن .
 فواید شراب خوردن فواید و مضرات شراب قرمز فواید و مضرات شراب انگور فوائد شراب الشعیر للحامل ضررها و فواید شراب فوائد شراب الشعیر الخالی من الکحول خواص شراب قرمز برای پوست فواید شراب در قرآن فواید مصرف شراب قرمز فواید شراب قرمز خواص گل شراب فواید شراب برای پوست فواید شراب خرما خواص و فواید شراب
11- هذیان گویی ، رعشه و هیجان زدگی .
12- ابتدا به جنون کورساکوف که عبارت است از ضعف ذاکره ، هذیان گویی ، التهاب پایانه عصبی و از بین رفتن قدرت تشخیص و شناخت .
13- اختلال در فعالیت های مغزی ، ناتوانی درکنترل عواطف و از دست دادن قدرت تفکر.

...

درباره شراب و قمار از تو می پرسند، بگو:در آن دو گناهی بزرگ و سودهایی برای مردم است،و گناه هر دو از سودشان بیشتر است...(سوره بقره/قسمتی از آیه 219)

چقدر زیبا قرآن می فرماید گناهش از سودش بیشتر است.

قرآن می فرماید:که سود دارد اما ضررش از سودش بسیار بیشتر است...

...

به جمله اول قسمت اول بنگرید و به این آیه هم توجه کنید.

(قرآن را به معنی بخوانیم)

...

ثوابش تقدیم به شهید روح الله جربان

 

 

 

۸ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰
محمد موحدسرشت

مشروبات(1)

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش پایگاه خبری بی بی سی : پژوهشگران نیوزیلندی می گویند ضررهای ناشی از مصرف مشروبات الکلی از هرگونه فواید اندک آن بیشتر است.

به گزارش پایگاه اینترنتی بی‌بی‌سی نیوز، نتایج تحقیقات این پژوهشگران که در مجله “لانست” به چاپ رسیده است نشان می‌دهد نوشیدن یک یا دو لیوان شراب در روز فکر خوبی نیست.
هرچند مطالعات قبلی نشانگر فواید مصرف اندک الکل بر قلب بوده است، اما به گفته محققان نیوزیلندی بر این تحقیقات خدشه وارد است.
دانشمندان نیوزیلندی می‌گویند در واقع شواهد بیشتری نشان می‌دهد افراد الکلی سرخرگهای نسبتا سالمتری دارند و بیشترین فواید الکل برای قلب در این افراد دیده می‌شود که زیاده روی در مصرف الکل نیز ضررهای دیگری دربردارد.
این محققان می‌گویند به هیچ وجه فواید الکل از ضررهای آن بیشتر نیست.
خطرهای الکل بطور قطع بر فواید آن می‌چربد. دکتر راد جکسون از دانشگاه آکلند می‌گوید فواید مصرف مقادیر اندک الکل بر عروق کرونر قلب بسیار اندک است و احتمال نمی‌رود از ضررهای آن بیشتر باشد.
 

درحالی که مصرف مقادیر زیاد الکل احتمالا تاثیر مفیدی بر عروق کرونر قلب می‌گذارد، اما ضررهای شناخته شده الکل بر فواید آن می‌چربد.

تحقیقات قبلی که در دهه   ۱۹۷۰ و   ۱۹۸۰ انجام شده است نشان می‌دهد مصرف مقادیر اندک الکل برای قلب مفید است.
مشاهدات اولیه با جمع بندی نتایج تحقیقات مختلف مورد تایید قرار گرفت که نشان می‌داد   ۲۰ تا   ۲۵ درصد کاهش خطر بیماری قلبی با مصرف اندک الکل مرتبط است.
این محققان می‌گویند نحوه انجام این مطالعات به گونه‌ای بوده است که پژوهشگران نمی‌توانند با قاطعیت بگویند در این نتایج عوامل دیگری دخالت ندارد و فقط به مقدار مصرف الکل مربوط است.
مضرات و فواید مشروبات الکلی بر بدن انسان
بلیندا لیندن رییس اطلاعات پزشکی بنیاد قلب انگلیس می‌گوید نباید مردم را به مصرف مشروبات الکلی برای محافظت از قلب ترغیب کرد چرا که راههای بسیار سالمتری هم برای این کار وجود دارد.
وی می‌گوید درحالی که مصرف اندک الکل حفاظت کمی در برابر بیماری کرونر قلب فراهم می‌کند، اما ضررهای الکل از فواید آن بیشتر است.
وی می‌افزاید توصیه ما همواره این بوده است که بهترین راه برای حفظ سلامت قلب ترک سیگار، افزایش فعالیت بدنی و تغذیه سالم و متعادل است.
درحال حاضر برخی پزشکان مصرف اندک الکل را برای کمک به حفظ سلامت قلب مجاز می‌دانند و حتی سازمان جهانی بهداشت که به تازگی برای مبارزه با سیگار از استخدام سیگاریها خودداری کرده است موضوع اتخاذ اقدام مشابهی در مورد مشروبات الکلی را به خاطر آنکه مصرف اندک آن مفید است رد کرده است.

...

این مبحث دو قسمت است

 

۴ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
محمد موحدسرشت

جمعه شده می آیی؟

 

...اللهم عجل لولیک الفرج...

...

 (ثوابش تقدیم به شهید مدافع حرم (شهید مهدی بیدی

۷ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰
محمد موحدسرشت

دو دریا (معجزه ای عجیب)

بسم الله الرحمن الرحیم

مَرَجَ ٱلْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیَانِ

دو دریای مختلف را در کنار هم قرار داد، در حالی که با هم تماس دارند.(1)

بَیْنَهُمَا بَرْزَخٌۭ لَّا یَبْغِیَانِ

اما در میان آن دو برزخی است که یکی بر دیگری غلبه نمی‏کند!(2)

فَبِأَىِّ ءَالَآءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ

پس کدامین نعمتهای پروردگارتان را انکار می‏کنید؟(3)

...

سلام دوستان ما تا به حال با این آیات زیاد برخورد کردیم و بسیار آنها را خواندیم؛اما بسادگی از کنارش گذشتیم.

با کمی تفکر در این آیات زیبا به چیز عجیبی می رسیم...

ما وقتی دو لیوان آب سرد و گرم رو روی هم می ریزیم یه آب متعادل(ولرم در اصطلاح)به دست می آوریم.حالا در این آیه خداوند می فرماید دو دریا با هم تماس دارند...

 

دریافت
حجم: 3.87 مگابایت
(فیلم دو دریا )

(ممنون از دوست عزیزم که عکس زیبا رو برای ما ارسال کرد)

...

در سومین آیه این معلوم است که در آن زمان آنقدر آیات را انکار می کردند،که خداوند بسیار این آیه را به کار برده است.

(پس کدامین نعمتهای پروردگارتان را انکار می‏کنید؟)

 

«قرآن را با معنی بخوانیم»

...

ثوابش تقدیم به شهید مدافع حرم(شهید رضا دامرودی)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1.سوره الرحمن،آیه19

2.همان،آیه20

3.همان،آیه21

 

 

۱۱ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰
محمد موحدسرشت

کوثر(3)

بسم الله الرحمن الرحیم

این نسل پر برکت از طریق حضرت خدیجه نصیب پیامبر اکرم ‏صلى الله علیه وآله شد. آرى خدیجه مال کثیر داد و کوثر گرفت. ما نیز تا از کثیر نگذریم به کوثر نمى ‏رسیم.
فخررازى در تفسیر کبیر مى ‏گوید: چه نسلى با برکت ‏تر از نسل فاطمه که مثل باقر و صادق و رضا از آن برخاسته است و با آنکه تعداد بسیارى از آنان را در طول تاریخ، به خصوص در زمان حکومت بنى ‏امیّه و بنى‏ عبّاس شهید کردند، امّا باز هم امروز فرزندان او در اکثر کشوره اى اسلامى گسترده‏ اند.
در زمانى که خبر تولّد دختر سبب اندوه پدر مى ‏شد، به گونه اى که صورتش از غصه سیاه گشته و به فکر فرو مى ‏رفت که از میان مردم فرار کند یا دخترش را زنده به گور کند

در این زمان قرآن به دختر لقب کوثر مى‏ دهد تا فرهنگ جاهلى را به فرهنگ الهى و انسانى تبدیل کند.
بر اساس روایات، نام یکى از نهرها و حوض‏ هاى بهشتى، کوثر است و مؤمنان از آن سیراب مى ‏شوند. چنانکه در روایت متواتر ثقلین نیز پیامبر فرمود: «انّهما لن یفترقا حتّى یردا علىّ الحوض» کتاب و عترت از یکدیگر جدا نمى ‏شوند تا آنکه در قیامت، در کنار حوض به من ملحق شوند.
کوثر الهى، به جنسیّت بستگى ندارد؛ فاطمه، دختر بود امّا کوثر شد. به تعداد کثیر بستگى ندارد؛ فاطمه، یک نفر بود امّا کوثر شد. آرى خداوند مى‏تواند کم را کوثر و زیاد را محو کند.

...

ثواب این مطلب تقدیم به شهید آزاد شیری (استان ایلام)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تفسیر سوره کوثر (آقای محسن قرائتی)

۹ نظر موافقین ۷ مخالفین ۰
محمد موحدسرشت

کوثر(2)

بسم الله الرحمن الرحیم

کلمه «کوثر» از «کثرت» گرفته شده و به معناى خیر کثیر و فراوان است. و روشن است که این معنا مى‏ تواند مصادیق متعدّدى همچون وحى، نبوّت، قرآن، مقام شفاعت، علم کثیر و اخلاق نیکو داشته باشد، ولى آیه آخر سوره، مى‏ تواند شاهدى بر این باشد که مراد از کوثر، نسل مبا رک پیامبر اکرم است. زیرا دشمنِ کینه ‏توز با جسارت به پیامبر، او را ابتر مى ‏نامید و خداوند در دفاع از پیامبرش فرمود: «انّ شانئک هو الابتر» دشمن تو، خود ابتر است. بنابراین اگر مراد از کوثر، نسل نباشد، براى ارتباط آیه اول و سوم سوره، توجیه و معنایى دل‏پسندن خواهیم داشت.
کلمه «ابتر» در اصل به حیوان دم بریده و در اصطلاح به کسانى گفته مى‏شود که نسلى از آنان به یادگار باقى نمانده باشد. از آنجا که فرزندان پسر پیامبر در کودکى از دنیا رفتند، دشمنان مى‏ گفتند: او دیگر عقبه و نسلى ندارد و ابتر است. زیرا در فرهنگ جاهلیّت دختر لا یق آن نبود که نام پدر را زنده نگاه دارد. بنابراین جمله «انّ شانئک هو الابتر» دلیل آن است که مراد از کوثر، نسل کثیر پیامبر است که بدون شک از طریق حضرت زهراعلیها السلام مى ‏باشد.

...

۵ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰
محمد موحدسرشت

کوثر(1)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سیماى سوره کوثر
این سوره سه آیه دارد و در مکّه نازل شده و کوچک‏ترین سوره قرآن کریم است.
نام سوره برگرفته از آیه اول است و به معناى خیر کثیر و فراوان مى‏ باشد.
بر اساس روایات متعدّد از شیعه و سنّى، عاص بن وائل، پدر عمرو عاص که از بزرگان مشرکان مکّه بود، پس از آنکه پسران پیامبر از دنیا رفتند و آن حضرت دیگر پسرى نداشت، از روى طعنه و زخم زبان، پیامبر را ابتر و بدون دنباله خواند.
خداوند براى تسلّى خاطر پیامبر و پاسخ به این سخن نابجا، سوره کوثر را نازل فرمود و ناکام بودن دشمنان و دوام و بقاى نسل و فکر پیامبر را خبر داد.

...

این مطلب به علت طولانی بودن به سه بخش کوثر1 ،کوثر2 و کوثر3تقسیم شده است.

۳ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰
محمد موحدسرشت

نام شهیدان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سلام به همه دوستان عزیز،از شخصی شنیدم که هرکار خیری انجام میدی ثوابش رو تقدیم کن(به شهدا،ائمه بزرگوار و...)

از شما دوستان تقاضا دارم نام شهدا خودتون،محله،روستا،شهدا مدافع حرم،شهدا دفاع مقدس و شهدایی که برای این خاک و دین اسلام جونشون رو دادن برای وبلاگ کتاب حق ارسال کنید.

تا هر مطلبی از قرآن که قرار داده میشه ثوابش تقدیم به این بزرگواران بشه.

...

 

۴ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
محمد موحدسرشت

نظر دوستان

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام دوستان عزیز

.امیدوارم حالتون خوب باشه،ان شاءالله

به نظر شما...

چه مطالبی از قرآن بیشتر در وبلاگ گذاشته بشه بهتره؟

چه مطلبی مدّ نظر شماست؟

نظرهای شما باعث بهتر شدن وبلاگ بنده میشه.

...

منتظر نظرهای زیبای شما هستم.

...

یاحق

۱۶ نظر موافقین ۸ مخالفین ۰
محمد موحدسرشت

مستقیم ترین راه...

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ هَٰذَا ٱلْقُرْءَانَ یَهْدِى لِلَّتِى هِىَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ ٱلْمُؤْمِنِینَ ٱلَّذِینَ یَعْمَلُونَ ٱلصَّلِحَٰتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًۭا کَبِیرًۭا(1)

این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست، و به مؤ منانی که عمل صالح انجام می‏ دهند بشارت می‏دهد که برای آنها پاداش بزرگی است.

...

یک سوال از شما دوستان و هراهان عزیز:

چرا ما انسان ها وقتی می دانیم راه قرآن و حرف های خداوند حقه باز هم راه های دیگر را می رویم؟

(منظور خودم هستم،جسارت نباشه بزرگواران)

واقعا چرا؟

...

«التماس دعا از شما خوبان»

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1.سوره اسراء/آیه 9

۹ نظر موافقین ۸ مخالفین ۰
محمد موحدسرشت